Ortodonti

Ortodonti, çocuklarda ve yetişkinlerde çapraşık dişlerin düzeltilmesi, diş, çene ve yüzdeki uyumsuzlukların sabit veya hareketli tellerle giderilmesi ile ilgilenen bir uzmanlık dalıdır.

Ortodontik sorunların düzeltilmesi ile önemli bir estetik kazanım sağlandığı gibi, ağız ve diş sağlığına da pek çok katkıda bulunulur.

ORTODONTİK SORUNLARIN OLUŞMA NEDENLERİ

Ortodontik bozuklukların nedeni kalıtımsal ya da sonradan edinilmiş olabilir. Süt dişlerin çürümeleri veya erken kaybı, parmak emme, uzun süre emzik ve biberon kullanma gibi çeşitli yanlış alışkanlıklar sonradan kazanılmış ortodontik bozukluklara sebep olabilirler.

ORTODONTİ TEDAVİ ÇEŞİTLERİ

Diş üzerine yapıştırılan braketler ile yapılan tedavi şeklidir. Braketler metal ya da porselenden olabilir. Diş rengindeki porselen braketler estetik olarak rahatsızlık vermezler.

HAREKETLİ ORTODONTİK APAREYLER

Hastanın kendisinin çıkarabildiği apareylerdir. Daha basit vakalarda uygulanırlar.

ORTODONTİK TEDAVİNİN BAŞLAMA ZAMANI

Ortodontik tedavinin her yaşta uygulanması mümkündür. Ancak problemin erken yaşta teşhis tedaviye başlanması, daha kısa sürede daha kesin sonuçlar alınmasını sağlar. Bu nedenle çocuklar karışık dişlenme döneminden itibaren (6-7 yaş) mutlaka bir ortodontiste kontrol ettirilmelidir.

ORTODONTİ TEDAVİ SÜRESİ

O Süre tedavi şekline ve sorunun büyüklüğüne bağlıdır. Basit dişsel sorunların tedavisi 6 ayda bitebilir. Fakat çenesel (iskeletsel) tedaviler daha fazla sürer. Sabit tedavi ortalama 1.5 yıl sürmektedir.

Estetik nedenlerle tellerden rahatsız olan hastalarımıza son dönemde üretilen malzemeler bu sorunlara çözüm getiriyor.

Çocuklar için takmaltan keyif alacakları renkli ve eğlenceli malzemeler kullanılırken, erişkinlerde estetiği mümkün olduğu kadar az bozacak ve günlük yaşamı etkilemeyecek ürünler tercih ediliyor.

Bazı durumlarda dişin görünmeyen arka kısımlarına da basit teller uygulanabilir.